Ulična fotografija se bavi životom, ljudima i ljudskim interakcijama, ali se najčešće usredotočuje na jedan ljudski trenutak. Ona sintetizira ljudski element i urbani okoliš, bilježi prolazne trenutke u kojem je osoba u interakciji s okolinom. To je fotografija snimljena na javnom mjestu, a javni prostori, osim ulice spominjane u nazivu (sinonim za javnost), su i parkovi, trgovine, javni skupovi, plaža, selo… Prema tome, ulična fotografija ne zahtijeva nužno prisutnost urbanog okoliša.
Klasični dijelovi ulične fotografije, ne zahtijevaju čak ni prisutnost ljudi. Važan aspekt ulične fotografije je vrijeme koje diktira bilježenje ključnog trenutka, a uz vrijeme, važnu ulogu ima i kadriranje. Kadriranje obuhvaća mnogo elemenata, najčešće dinamičnog sadržaja koji se trebaju uklopiti u priču kako bi dobili efektivne fotografije ovog fotografskog stila.
Tehnički aspekt je manje važan element ulične fotografije. Koristiti se može gotovo sva fotografska oprema. Bitno je da je iskoristimo na što bolji način. Odnosno, ako imamo izbor što se opreme tiče, treba odabrati ono što nama najviše odgovara. Da je za izvedbu uličnih fotografija moguće koristiti širok spektar opreme, pokazuje i činjenica da su klasici ovog stila nastali u periodu kada su prijenosni aparati bili tek u povojima. Danas, sa golemim izborom fotografske opreme, imamo velike mogućnosti i minimalna ograničenja vezana za tehnička obilježja.